Jak zwiększyć swoje szanse w trakcie poszukiwania pracy, aby w końcu usłyszeć telefon z zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną❓
Wysyłasz swoje CV a wciąż telefon z zaproszeniem na rozmowę milczy?
Zanim następnym razem wyślesz swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę zastosuj te 4 wskazówki, aby zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacyjnym.
1⃣ Zdefiniuj swój cel zawodowy
Postaraj się odpowiedzieć na pytanie co chcę osiągnąć dzięki zmianie pracy:
większe zarobki
🔸 praca zdalna
🔸 zmiana lokalizacji
🔸 wyższe stanowisko
🔸 zmiana branży
2⃣ Analizuj dokładnie głoszenie
Przeanalizuj ogłoszenia o pracę na popularnych portalach i zobacz jakie:
🔹są stawiane wymagania
🔹doświadczenie
🔹kwalifikacje
🔹zakres obowiązków
Możesz również sprawdzić jakie są widełki płacowe na danym stanowisku w dostępnych w sieci raportach płacowych.
3⃣ Dopasuj swoje CV
Teraz czas na konfrontacje.
Sprawdź na ile dane opcje zawodowe odpowiadają Twoim oczekiwaniom oraz na ile spełniasz oczekiwania. Sprawdź co warto podkreślić w swoim CV oraz być może jakie kompetencje warto uzupełnić. Warto wymienić słowa kluczowe, które pojawiają się w swoim ogłoszeniu.
4⃣ Zaprezentuj swoje osiągnięcia i korzyści dla pracodawcy w tzw. offer letter
Jak już masz gotowe CV wysyłając je warto dołączyć wiadomość lub list (w tej samej graficznej szacie) który podkreśli korzyści dla pracodawcy, jakie swoim doświadczeniem oraz skutecznością i osiągniętymi efektami możesz wnieść do danej firmy.
Powodzenia!